.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مراسم روز شعر و ادب فارسی در قائمشهر برگزار شد
مراسم روز شعر و ادب فارسی در قائمشهر برگزار شد

به مناسبت بزرگداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی مراسم عصری با شعر، توسط انجمن شعر و ادب روجین قائمشهر و با حضور علاقمندان و همکاری صمیمانه پرسنل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در سالن مجتمع فرهنگی و هنری حر کوچکسرا برگزار شد.

در این مراسم حسنی مدیر انجمن شعر و ادب روجین قائمشهر ضمن خیر مقدم گویی به حضار و گرامیداشت یاد استاد شهریار از مقام برجسته این استاد بزرگ شعر و ادبیات ایران زمین و آثار جاودانه‌اش تجلیل نمود.
وی ضمن معرفی برنامه های این مراسم، از انجمن شعر و ادب قائم شهر به عنوان یکی از انجمن های فعال در سطح منطقه نام برد که از هر طبقه و گروه سنی از خردسال تا بزرگسال و پیشکسوت و تحصیلکرده عضو این محفل ادبی می باشند.

در ادامه این مراسم، ‌زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر، ‌ضمن خیر مقدم گویی به حضار و گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و استاد شهریار در سخنانی اظهار داشت که، زبان شعر ظریف و شکننده است و از استاد شهریار به عنوان بلند آوازه ترین شاعر دوران معاصر یاد نمود.
 ‌زارعی همچنین افزود: استاد شهریار از نوابغ دوران معاصر و از شاعران بزرگ تاریخ سرزمین ایران است که اشعار بی بدیل او در حافظه تاریخ ماندگار شده است.

زارعی تصریح نمود که، استاد شهریار شیفته خاک وطن بود و شاعری متعهد،‌ انقلابی و ولایت مدار و مخلص اهل بیت بود و شهریار در کنار مردم ایران بود و سخن استاد شهریار از دل بر می خواست و بر دل می نشست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر یادآور شد که: مجموعه حیدر بابای شهریار، ‌مجموعه فاخر و ارزشمندی است که هم به لحاظ مضمون و هم به لحاظ تکنیک بی نظیر می باشد.

در ادامه کمال رستم علی، شاعر و نویسنده و منتقد شعر و داستانهای فارسی، در سخنانی به بیان ویژگی های شعر و ادب فارسی و ابعاد آن پرداخت و افزود: شعر و ادب فارسی با معرفت و عرفان سر و کار دارد و از شهریار به عنوان شاعری مردمی، ‌ولایت مدار و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت یاد نمود.

رستم علی درباره لذت خواندان شعر تصریح نمود که، از دهه ۷۰ شمسی هر چه می گذریم از لذت خواندن شعر و فهمیدن معنی آن داریم فاصله می گیریم و به نوعی از شعر خواندن غفلت شده است. لذت اصولا یک امر شخصی، سطحی و آنی است ولی شعر ساحتی است که چون در آن اندیشه، معرفت و عرفان وجود دارد به همان اندازه که از شعر اطلاع داشته باشیم و معنی آنرا بهتر متوجه شویم به همان اندازه از آن شعر لذت می بریم و سطح درک از شعر یک نگاهی می خواهد تا از آن لذت می بریم.

این شاعر، نویسنده و منتقد جوان همچنین خاطر نشان کرد که، امروزه این طور به نظر می رسد که انسان خردمند آن نیست که حفظ یات بیشتری دارد بلکه خردمند آن است که سوالات و پرسش های بی شماری دارد.

در ادامه این مراسم تعدادی از شعرای منطقه از جمله حجت الله حیدری به شعر خوانی پرداختند.
سپس در پایان مراسم هدایایی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر به شعرا اهدا گردید.

- نکته جالب توجه اینکه، کتاب هدیه این مراسم بود.
و به شعرا و برخی از اعضای انجمن شعر و ادب قائم شهر کتاب اهدا شد که این هدایا مورد رضایت برخی از حضار و شعرا قرار نگرفت.
اگر چه هدیه دادن و هدیه گرفتن امر نیکی می باشد و به قولی اسب پیش کشی را دندان هایش را نمی شمارند و با توجه به توانایی و امکانات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر بهتر می باشد که کتاب به شعرای نوجوان و دانش آموز تعلق بگیرد و در اهدای هدایا به شعرای بزرگسال تصمیم بهتری گرفته شود.

رامین حسن زاده – خبرنگار آزاد – قائمشهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.